Vabilo na izobraževalno srečanje

POSLOVODNIM IN NADZORNIM ORGANOM DRUŽB V DELNI IN VEČINSKI LASTI RS IN SDH vsem članom organov

Izobraževanja 19. 10. 2023

7/2023: Praktični izzivi na področju javnih naročil z vidika skladnosti in integritete

Datum izobraževanja: 19. oktober 2023, ob 09.00h do 13.45h
Lokacija: Dvorana Janus, Austria Trend Hotel

Slovenski državni holding, d. d. (SDH), Komisija za preprečevanje korupcije in Državna revizijska komisija vas vljudno vabimo, da se udeležite izobraževalnega srečanja z naslovom Praktični izzivi na področju javnih naročil z vidika skladnosti in integritete, ki bo organizirano v četrtek, dne 19. oktobra 2023, od 9.00 do 13.45, v živo, v dvorani Janus, Austria Trend Hotela v Ljubljani.

Proces izvajanja javnih naročil zagotavlja, da družbe s kapitalsko naložbo države pridobijo blago in storitve, ki so potrebne za učinkovito izvajanje strateških nalog družb na gospodaren, učinkovit in transparenten način. Toda, kot pri vsakem sistemu, tudi javna naročila niso brez izzivov.

V začetni fazi javnega naročanja se pogosto srečujemo s problematiko neustrezno opredeljenih potreb naročnika. Če potrebe niso jasno in natančno določene, se lahko to odraža v težavah pri določanju specifikacij in kriterijev za izbor ponudnikov. To lahko vodi v neustrezne odločitve, ki lahko na koncu privedejo do prejema ponudbe, ki ne ustreza dejanskim potrebam naročnika, prav tako pa so v ozadju lahko odločitve, ki niso skladne z načelom integritete in skladnosti poslovanja. Gre za t. i. »mehke situacije«, ki ne predstavljajo nujno izkazane kršitve zakona, ampak okoliščine, kjer je tveganje za nastanek koruptivnih ravnanj in drugih nepravilnosti večje, zato terjajo ustrezno zaznavo in uporabo ukrepov (ukrepi izogibanja nasprotju interesov in nedovoljenim vplivom) za preprečevanje njihovega nastanka.

Nadalje, ko je naročilo enkrat oddano, se začne izvedbena faza, ki prav tako ni brez pasti, ki bi povzročale tveganja v povezavi s skladnostjo in integriteto. Predmet takih tveganj je lahko tudi spreminjanje pogodbe v času izvajanja javnega naročila, predvsem prilagajanje cen, kot tudi pomanjkljiv nadzor nad ustreznosti obračunov glede na pogodbene cene.

Z izobraževalnim srečanjem želimo razširiti in poglobiti znanje ter predvsem izkušnje s tega področja na konkretnih praktičnih primerih ter področje javnih naročil osvetliti predvsem z vidika integritete, skladnosti poslovanja in drugih povezanih vidikov. Sodelovali bodo strokovnjaki s tega področja in predstavniki družb s kapitalsko naložbo države, skupaj z njimi pa bomo analizirali primere iz prakse in razpravljali o možnih rešitvah.

Srečanje je brezplačno in ga priporočamo vsem članom nadzornih svetov, članom komisij nadzornega sveta za tveganja, članom uprav, odgovornim za upravljanje s tveganji, skladnosti poslovanja in integritete, notranje revizije, kot tudi odgovornim za javno naročanje. Priporočamo ga tako predstavnikom družb zavezank za javna naročila kot tudi drugim predstavnikom družb, ki niso zavezanke, saj so vidiki integritete pomembni za skrbno in odgovorno upravljanje nabave v vseh družbah.

Rok za prijave je do 16. oktobra 2023.

 

PROGRAM DOGODKA

9.00 – 9.15    Uvodni nagovori
Mag. Žiga Debeljak, predsednik uprave, Slovenski državni holding, d. d.
Dr. Robert Šumi, predsednik, Komisija za preprečevanje korupcije 
Samo Červek, predsednik, Državna revizijska komisija

9.15 – 11.10    Praktični primeri: izzivi, tveganja in rešitve pri izvajanju Zakona o javnih naročilih (ZJN-3) z vidika integritete in skladnosti poslovanja
9.15 – 10.00 - Vidik integritete, lobiranja, tveganj korupcije 
Katja Mihelič Sušnik, vodja službe za nadzor, Komisija za preprečevanje korupcije  

10.00 – 10.10 - Status in neodvisnost Državne revizijske komisije 
Aleksander Petrovčič, član Državne revizijske komisije

Izzivi izvajanja zakonodaje v praksi 
10.10 - 10.40 - mag. Urška Skok Klima, vodja, Sektor za sistem javnega naročanja, Ministrstvo za javno upravo 
10.40 – 11.10 - dr. Katja Štemberger Brizani, Inštitut za javno upravo, Pravna fakulteta Ljubljana

11.10 – 11.40    Odmor

11.40 – 12.50     Primeri dobrih rešitev za zagotavljanje skladnosti in integritete pri pomembnih javnih naročilih 
Eva Vratarič, vodja Službe za nabavo, Blaž Poljanšek, vodja Službe za skladnost poslovanja in integriteto, DARS, d. d. 

dr. Igor Vuković, izvršni direktor nabave, NEK, d. o. o. 
Tanja Boršič, vodja službe za javna naročila in nabavo, Tjaša Brilej Molan, vodja službe za skladnost poslovanja, Holding Slovenske elektrarne, d. o. o.
Karmen Rejc, pooblaščenka za področje integritete, skladnosti poslovanja ter varstva osebnih podatkov, Goran Bacetič, vodja sektorja za nabavo, Slovenske železnice, d. o. o.      

12.50 – 13.45    Okrogla miza: Kako pripraviti in izvesti postopke javnih naročil, ki so skladni z integriteto
Panel moderira: dr. Katja Štemberger Brizani, Inštitut za javno upravo 
Dr. Robert Šumi, predsednik, Komisija za preprečevanje korupcije
Samo Červek, predsednik, Državna revizijska komisija
Mag. Urška Skok Klima, vodja, Sektor za sistem javnega naročanja, Ministrstvo za javno upravo
Eva Vratarič, vodja Službe za nabavo, Blaž Poljanšek, vodja Službe za skladnost poslovanja in integriteto, DARS, d. d. 
dr. Igor Vuković, izvršni direktor nabave, NEK, d. o. o. 

13.45     Zaključek dogodka in prigrizek

 

 

Nazaj na vsa izobraževanja